با اکسل چکار میشه کرد؟

نرم افزار صفحه گسترده

نرم افزار اکسل از مجموعه مایکروسافت آفیس بهترین و قوی ترین نرم افزار صفحه گسترده می باشد. صفحه گسترده به نرم افزاری اطلاق می شود که محیط کاری آن به صورت صفحات جدول بندی شده بوده و امکان ورود اطلاعات در جدول و انجام محاسبات ریاضی بر روی آنها را دارد. نرم افزارهای صفحه گسترده متعددی وجود دارند که با توجه به امکانات اضافی و ویژگی های متفاوتی که ارایه می دهند محبوبیت پیدا کرده اند و در این بین محبوب ترین و شناخته شده ترین آنها نرم افزار مایکروسافت اکسل می باشد که به دلیل امکانات و ویژگی های زیاد و هماهنگی با سایر نرم افزارهای اداری مایکروسافت، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

در حال حاضر نرم افزار اکسل قابلیت استفاده در همه جا را دارد علاوه بر نسخه دسکتاپ که در سال های دور تنها نسخه موجود بود، اکنون نسخه موبایل امکان استفاده از آن در گوشی موبایل را فراهم کرده است. همچنین Office365 امکان استفاده آنلاین از اکسل را به همراه سایر نرم افزارهای مجموعه آفیس را در هرکجا فراهم نموده است.

کاربردهای نرم افزار اکسل Excel

نرم افزار اکسل علاوه بر امکان انجام محاسبات مختلف بر روی داده ها، لیست کاملی از توابع مختلف برای انجام عملیات ریاضی، محاسبات آماری، محاسبات مالی و پردازش داده ها را فراهم نموده است از این رو از نرم افزار اکسل می توان برای کارهای متعددی استفاده کرد، از جمله کارهای حسابداری و صدور فاکتور، ایجاد لیست برای کارهای آموزشی و صدور کارنامه، مدیریت پروژه و کارهای تحلیل داده پیشرفته و ایجاد داشبوردهای مدیریتی را می توان نام برد.

موارد عملی کار با اکسل

با توجه به کاربردهای فوق که برای نرم افزار محبوب میکروسافت اکسل برشمردیم به نظر می رسد یادگیری این نرم افزار بسیار کاربردی مزایای زیادی را در برخواهد داشت. اگر در محیط کار خود با لیست ها سروکار دارید. شاید بد نباشد که لیست های خود را به نرم افزار اکسل منتقل کنید، چون علاوه بر سادگی ایجاد لیست و نگهداری آنها، امکانات زیادی از جمله فیلتر کردن و گزارش گیری از لیست ها در نرم افزار اکسل امکانپذیر است. اگر با داده ها و تجزیه و تحلیل های آماری سروکار دارید بد نیست اکسل را برای این کار امتحان کنید. تجزیه و تحلیل های آماری در اکسل به سادگی امکان پذیر است. اگر نیاز به ارایه گزارش های مدیریتی دارید اکسل می تواند با نمودارهای متنوع و قابلیت سفارشی سازی آنها گزارش های بصری فوق العاده ای را برای شما ایجاد نماید.

درآمدزایی با نرم افزار اکسل

استفاده صحیح و به جا از اکسل در انجام کارهای فوق موجب بهبود جایگاه شغلی و در نتیجه افزایش درآمد شما می شود. اما کسب درآمد با اکسل فقط به این موارد ختم نمی شود. اگر شما اکسل را به خوبی یاد بگیرید می توانید با طراحی فایل های کاربردی اکسل و فروش آنها درآمدی برای خود کسب نمایید. برای نمونه به سایت طرح بازار از لینک زیر مراجعه نمایید و ببینید چگونه با فروش فایل های آماده اکسل کسب درآمد می کند!

فایل های اکسل طرح بازار

همچنین با یادگیری اکسل و توان اجرای پروژه های کلربردی با آن می توانید از آموزش اکسل به سایرین کسب درآمد نمایید. غیر از این موارد با خلاقیت شما می توانید راه های کسب درآمد بیشتری را با استفاده ازاکسل پیدا کنید. آکادمی یک‌درس مجموعه ای از آموزش‌های کاربردی اکسل را آماده کرده که در سطوح و جنبه‌های مختلف یادگیری اکسل را برای شما تسهیل می کند.

برای شروع می توانید از دوره مقدماتی رایگان اکسل استفاده نمایید.

آموزش رایگان اکسل در ۱۲۰ دقیقه

اگر مقدمات اکسل را فراگرفته اید دوره کاربردی اکسل را ببینید تا جنبه های پیشرفته تر و کاربردی اکسل را فرابگیرید.

آموزش کاربردی پیشرفته اکسل

همچنین آموزش اجرای پروژه های اکسل می تواند در طراحی و ساخت فایل های اکسل کاربردی به صورت عملی و اجرای ایده های ناب به شما کمک زیادی نماید. برای این مورد آموزش های پروژه محور آکادمی یک‌درس را ببینید.

آموزش های پروژه محور اکسل

نتیجه گیری

مایکروسافت اکسل یک نرم افزار بسیار کاربردی است که یادگیری آن برای همه کاربران رایانه ضروری بوده و با توجه به کاربردهای متنوع آن می توان برای ساده سازی بسیاری از کارهای معمول در محیط کار استفاده نمود و علاوه بر آن با یادگیری اکسل می توان یک منبع درآمپ ثابت و پایدار ایجاد کرد.

در سایت آکادمی یک‌درس آموزش های اکسل توسط مدرسانی ارایه می‌شود که خود از اکسل به صورت کاملا کاربردی استفاده نموده و از آن درآمد ثابتی دارند و آموزش‌ها با رویکرد کاربردی ارایه می شود تا بیشترین مطابقت را با استفاده های عمومی داشته و مهارت های کسب شده برای اجرای پروژه‌هایی که خواهان زیادی دارند قابل استفاده هستند.

1 دیدگاه برای “با اکسل چکار میشه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *